Periódico plural, gratuíto e independiente de Crevillent

L’Ajuntament demana a SUMA que assumisca la gestió del IIVTNU

L’Ajuntament de Crevillent pretén millorar de manera integral la recaptació de l’Impost sobre l’Increment del Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana, més conegut com a “Plusvàlua”

L’Ajuntament de Crevillent ha aprovat hui en el ple ordinari del mes de gener sol·licitar a SUMA, òrgan autònom de la Diputació d’Alacant, que assumisca la gestió, inspecció i recaptació del IIVTNU (Impost sobre l’Increment del Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana). El Govern del Canvi aposta per recaptar l’impost, més conegut com a Plusvàlua, a través de SUMA sobre la base de quatre criteris fonamentals.

En primer lloc, el criteri de l’eficiència, ja que aquest òrgan compta amb una seu electrònica avançada, a més d’un canal d’atenció telefònic amb un ampli horari que facilitaria les gestions als ciutadans i ampliarà les opcions de pagament. Destacant que a més assumirà les taxacions i els serveis jurídics davant la via contenciosa.

En segon motiu passa pel criteri econòmic, ja que el cost directe de la gestió municipal d’aquest impost ascendeix a 29.000 euros aproximadament, mentre la gestió de SUMA suposaria un cost d’entre 7.500 a 8.750 euros, provocant un estalvi considerable a les arques municipals.

En tercer lloc, el criteri de productivitat. La delegació d’aquest impost alliberaria la càrrega de treball del departament de Tresoreria, facilitant una reorganització de l’àrea amb la finalitat de millorar la productivitat del funcionariat.

En quart lloc, el criteri de liquiditat, ja que la gestió més eficaç dels cobraments es traduiria en l’obtenció de liquiditat en els comptes municipals d’una forma més efectiva. Des de la Regidoria de Bon Govern s’aposta fermament per aquesta delegació, ja que oferirà majors avantatges tant per a la ciutadania com per a l’Ajuntament.

Deja un comentario

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.